Lektion nr:1

Så var ett steg till taget mot singel :)
Var idag på min första lektion på väldigt länge. Hade med mig farsan då han ochså ska försöka sig på detta underbara spel, fast det var ett tag sedan han passerade 50. han kommer förhoppningsvis att klara detr gröna kortet så så småningom.
Det roliga är faktiskt att golf handlar mycket om bra grunder, grepp, stans, m.m och min tränare började på exakt samma sätt med oss båda, rätt grepp! a-o...
För mig är det lika nyttigt som för honom, jag har nog haft ett hyfsat grepp tidigare men det var en nyttigt att få det helt rätt igen och det gör att jag faktiskt nästan omgående fick en bättre bollträff :).
Sen tillkommer det natuligtvis lite annat i golfens värld =) men en sak i taget...vilket inte är så lätt med mig då jag oftast är lite otålig vad det gäller resultat.
Dessutom vill jag ha mina nya klubbor NU!!, glömde säga till vilka grepp jag ville ha så jag ska ringa om det imorgon, då det är det sista dom gör vid montering, så borde det lösa sig. det blir samma på järnen som jag har idag...

image15

Förutom puttern som får denna sköna variant..

image18


Snart en ny dag och då blr det några hinkar på ranchen för att nöta in det nya greppet !
Snipp snapp slut............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0