Ny golfsäsong med sikte på singel

Ja, vad skriver man i sin livs första blogg??

Eftersom jag just nu fokuserar på golfsäsongen blir det ganska mycket golf tankar och funderingar.
För första gången ska jag göra ett seriöst försök att vara förberedd och även ha en plan med mitt golfande.
Har spelat till och från länge nu med med flyttar och andra händelser i livet har det aldrig riktigt blivit som jag tänkt mig, men hur ofta blir det det igentligen??

Nog om det,
Har i dagarna varit och gjort en seriös utprovning av klubbor, så kan jag inte skylla på utrustningen :)
Har alltid hävdat att det är den som är bakom spakarna som är det som betyder absolut mest, och det är fortfarande min åsikt, dock har jag som sagt nu kommit fram till följade utrustning som förhoppningsvis ska ta mig till först målet, singel hcp, har idag 13 på kortet...

Inköpt, lev. inom kort. Ping.....

i10? Irons

grymt sköna järn..

image1



Kanonen...mest överaskande att jag fick ett x-tra stiff skaft, tydligen mycket beroende på svinghast. hade faktiskt ingen aning innan :)  +110mph Btv..

G10? Driver


image2


Att göra par fem till par fyra = Hybrid :)

G10? Hybrid



image3


Nära men inte riktigt där..två riktigt sköna hjälpmedel, 52 & 58

Tour-WTM Wedges




image4


För det sista lilla men ack så svåra...kanske hjälper det att den är så(enligt mig) jä..vacker att se på :)

Redwood? Putters




image5
image6
Så den får mycket plats........................=
image7image8


En sak till bara för att löpa linan ut.. Snygg förvaring...Dock ej inköpt, skall krävas av familj för tidigare utlovad julklapp :)

image9

Någonting att hacka på...i år blir det byte från Titleist V1, till lite okända Bridgestone 330s, en riktig utmanare !!
testa, tror ingen blir besviken..

image10

Jag kör 330s, vill man ha lite softare kör man bara 330

image11


Det var det hele för idag...
/ Simma lungt och kör försiktigt...

Kommentarer
Postat av: Golfer

Snygg uppsättning! Bra val dessutom. Ping i10 är bland de snyggaste järnen Ping gjort, tycker jag. Drivern trivs jag väldigt nöjd med. Skön känsla i träffen.
Lycka till med säsongen...och håll gärna kontakten så jag får veta om du når singel. Vad har du idag förresten?
Och välkommen till bloggvärlden.

2008-04-27 @ 10:56:32
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Golfer

Sorry, nu såg jag. Hcp 13 idag. Ungefär som jag då, men det framgår medvetet inte på min blogg ;-)

2008-04-27 @ 10:57:28
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Peter

Tack och kul med första komentaren:)!
Som sagt väldigt grön på detta med blogg, men man lär sig väl..din har jag varit in på ett antal gånger, blir lite avundsjuk på att du orkar :
Själv tänkte jag det skulle vara lite kul att ha lite nedskrivet om resan mot singel, om inte annat för min egen del, sen om det är någon annan som kikar in och kommenterar blir det bara lite roligare :)
Varför hemligt hcp?

2008-04-27 @ 19:38:54
URL: http://difice.blogg.se
Postat av: Erik

Kul att se någon mer som är totalt pingfrälst!
Fick mina nya i10 järn i tisdags.
Kan inte annat än att hålla med dej om dessa järn, Grymt sköna! Fick en lektion i korrekt uppvridning samtidigt och kombinationen har gjort att jag nu kan ta en till två klubbor mindre än med gamla järnen ;o).
Lycka till med säsongen!

2008-04-28 @ 00:06:10
Postat av: Peter

Ja, just nu finns det inget som passar mig bättre, och jag har testat annat, massor:)
Fick också lite tipps vid min customfit, och det var nyttigt, tydligen lagt till med en gammal vana som jag hade för länge sedan, utifrån och in, men nu är jag medveten om det och ska vara bortjobbat inom kort:)
Kul med lite mera längd för din del :) glöm inte bort det på banan sen då =)
Avis på att du fått dina, vill också ha..nu :)
Hoppas du får en bra säsong du med!

2008-04-28 @ 00:21:26
URL: http://difice.blogg.se
Postat av: Golfer

Hur jag orkar, ja ibland kan man undra... Och ibland orkar jag inte, då får det vara. Det får inte bli ett tvång att blogga då försvinner det roliga. Sedan är det också så att ju fler läsare per dag desto mer blir man peppad att skriva.

2008-04-28 @ 20:31:54
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0